زمینه‌های عقلانی در سیاست خارجی آمریکا دیده نمی شود
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید
محسن رضایی در جمع خبرنگاران:
زمینه‌های عقلانی در سیاست خارجی آمریکا دیده نمی شود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط و مذاکره با ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: تاکنون زمینه‌های عقلانیت در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران مشاهده نشده است.

خبرگزاری فارس: زمینه‌های عقلانی در سیاست خارجی آمریکا دیده نمی شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه اولین همایش آموزش ایران 1404 که در سالن همایش‌های رازی تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر نظام سیاسی که از سوی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان استان کرمانشاه مطرح فرمودند، اظهارداشت: سخنان مقام معظم رهبری در کرمانشاه سرآغازی برای تغییر در ساز و کار اداره کشور است.
 
وی گفت: البته نظام ما مرتب در حال تغییر و تحول است و ولایت فقیه در این زمینه نقش تاثیرگذاری را ایفا می‌کند. لذا من معتقدم تغییر و تحولات در سیستم اداری کشور می‌تواند به نشاط و پویایی کمک کند، البته نباید عجله صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه قوه مجریه باید با یک تیم منسجم فعالیت کند، خاطرنشان کرد: درساختار فعلی نظام، رهبر و رئیس‌جمهور نقش تاثیرگذاری دارند و با وجود جایگاه ولایت فقیه دیگر فرد دیگری در عرض رهبری نمی‌تواند نقش مدیریت در نظام را بر عهده بگیرد، به همین دلیل دولت باید با یک بهینه سازی سایت تیم تعیین شده، مدیریت کشور را در حوزه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی دنبال و پیگیری کند.

رضایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فرصت‌های ایران را در حال حاضر در حوزه های سیاست داخلی و خارجی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ملت ایران تشنه پیشرفت و قدرت هستند و من از نزدیک شاهد هستم که ملت با تمام وجود این دو مقوله را دنبال می‌کنند، به طوری که این جدیت در دوران دفاع مقدس نیز بود، بنابراین باید از تمامی ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شود.

وی یکی از ظرفیت های ایران را استفاده از جوانان عنوان کرد و گفت: کشور ایران یکی از کشورهایی است که جوانان زیادی دارد و باید از حضور آنها به بهترین شکل استفاده کرد، البته بسیاری از نسل اولی ها در میان ما هستند و می توانند تجربیات گذشته را به نسل جدید منتقل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره ظرفیت ایران در حوزه سیاست خارجی بیان داشت: امروز ایران از ظرفیت قابل قبولی در حوزه سیاست خارجی برخوردار است، چرا که آمریکا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است، به همین دلیل معتقدم باید از این ظرفیت‌ها نیز در حوزه سیاست خارجی نیز استفاده کرد.

رضایی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری درباره صحبت‌های اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اظهار علاقه آمریکا برای ارتباط با ایران جواب داد: آمریکا دچار سردرگمی شده است، چرا که تمام برنامه‌های آنها برای مقابله با ایران شکست خورده است و منطقه بدون ایران نظم نخواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه اینکه آمریکا در این 30 سال تمام تلاش خود را به کار بست تا با فشارهای سیاسی و تحریم های متعدد ایران را با مشکل مواجه کند، گفت: ولی برنامه‌های آنها محقق نشد؛ بنابراین اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط و مذاکره با ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا تاکنون زمینه‌های عقلانیت در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران مشاهده نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت خطاب به مسئولان آمریکا گفت: اگر حقیقتا بنای مذاکره با ایران را دارید، تحریم‌ها علیه ایران را بردارید و آن وقت صحبت از مذاکره کنید.
انتهای پیام/



منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900808000646


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 62260
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان